ÖRGÜ KIZ BEBEK BOLEROSU VE YAPIMI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Onlara (olup bitenleri) tam bir bilgi ile mutlakâ anlatacağız. Biz onlardan gâip değiliz.(Yâni
onlardan uzak ve habersiz değiliz, her şeye şâhidiz.)
(A’râf, 7)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Îmânın en üstün mertebesi, nerede olursan ol, Allâh’ın seninle beraber olduğunu bilmendir.”
(Heysemî, I, 60)


Selâmün aleyküm,
Bu modeli 8 yıl önce yeğenimin kızı için yapmıştım.
Arkadaşımın kızı olacağını duyunca tekrar yapmaya karar verdim :)
Yapması çok zevkli, örgü yapmayı seviyorum.
Model falan yapmayı bilmem ;) Düz, ters, haraşo ile örerim...
En küçük sayılarla yapmaya çalıştım hemen doğunca giyebilsin diye.
Fakat erken doğum yaptı arkadaş, bebeği minicik :)
O yüzden seneye anca giyecek.
Sağlıklı olsun da büyüdükçe giyer inşallah...

ÖRGÜ KIZ BEBEK BOLEROSU VE YAPIMI
  • Yeleği örmeye arkadan başlıyoruz.
  • 5 numaralı şiş ile örüyoruz. (İpiniz kaç numara şişle örülmesi uygunsa kağıtta yazar.)
  • 50 ilmek atarak başlıyoruz, 36 sıra haraşo örüyoruz. 
  • Sağ ve sol omuz için 17 ilmek ayırıyoruz. 
  • Ortadaki 16 ilmeği bir defada kapatıyoruz.
  • Omuzlara ayrılan 17'şer ilmekten birini bekletiyoruz.
  • Diğer ön parçayı örmeye başlıyoruz.
  • 4 ilmek kol oyuntusu bordürünü olacak şekilde ayırıyoruz. 
  • 13 ilmek ile de tüm ön boyunca  3 sıra haraşo, 4 sıra düz örgü örüyoruz.
  • Yuvarlaklığı vermek için bordüre ayrılan 4 ilmeği, 3 sıra haraşo ördüğümüzde beraber örüyoruz. Fakat 4 sıra düz ördüğümüzde sadece bordürü 1 kez örüyoruz.
  • 7 adet 4 sıra düz örgü, 8 adet 3'er sıralık haraşo oluştuğunda önü kapatıyoruz. 
  • Diğer önüde bu önün simetriği olacak şekilde aynı ölçülerde örüyoruz.
  • Tüm yeleğin etrafına tığ ile kenar oyası yapıyoruz.
  • Kenar oyasını 3 zincir çekip dibine batarak yapıyoruz.
NOT: Pon pon yapımını da daha sonra detaylı anlatacağım ;)

Resimdeki iki yumağı almıştım önce. Mavili olandan da erkek bebek cepkeni yaptım. O da yakında doğacak bi bebeğe hediye olacak inşallah ;) Şimdi krem tonlarında bi tane daha aldım. O da bi erkek cepkeni olacak nasipse...

Yorumlar